Apel građanima da ne zloupotrebljavaju Urgentnu službu

14. avgust 2014. 08:18 Gradska hronika Pirot Plus Online

Usled oscijacija vremenskih prilika veći je broj hroničnih bolesnika čije se stanje pogoršava i koji se javljaju tokom noći Službi za prijem i zbrinjavanje urgentnih stanja Opšte bolnice Pirot. Međutim ono što predstavlja problem jesu brojni pacijenti koji izbegavajući redovan put i radno vreme izabranih lekara odlaze u ovu službu posle radnog vremena Doma zdravlja, što dodatno opterećuje zaposlene u ovoj službi, koja je predviđena da pomogne u urgentnim situacijama. Načenik službe za prijem i zbrinjavanje urgentnih stanja dr Dejan Veličković, kaže da je veliki broj pacijenata koji izbegavaju redovni put i dolaze naročito tokom noći u ovu Službu i još jednom apeluje na građane da se javljaju izabranom lekaru ukoliko situacija nije urgentna.

-Ovo je problem o kome govorimo nekoliko godina. Priča je konstantno prisutna kako u vreme letnjih vrućina tako i za vreme hladnog vremena zimi, kada takođe imamo povećan priliv pacijenata. Nemamo razumevanje pacijenata i zloupotreba naše Službe je prisutna. Na ivici smo izdržljivosti, dežurni lekar u toku noći ima oko 30 pregleda, od kojih nisu svi za konsultaciju i stacionarno lečenje, još manje za kompletnu ili minimalnu dijagnostiku, taj isti lekar pred jutro, kada u sklopu patofiziologije dešavanja kod hroničnih plućnih i srčanih pacijenata može da se pogorša stanje tih najtežih bolesnika koji nam se javljaju mora biti spreman da odogovori na zahteve koji su pred nama, mi to ne možemo zbog krpelja, potpuno beznačajnih uganuća ili nečeg sličnog. Pacijenti se pozivaju na svoja prva, međutim to nije ostvarivanje prva već zloupotreba Službe. Često se pominju prava pacijenata a sve manje o pravima lekara, koji su cele noći ovde u cilju odbrane zdravlja. Bilo je dogovora da se ovo pitanje reši međutim, pacijenti i dalje čekaju veče da dokod nas. Mi smo uz saglasnost menadžmenta Bolnice počeli da vraćamo pacijente koji nisu urgentni i ne zahtevaju naš tretman već tretman Doma zdravlja i Službe opšte medicine. Ovo je mesto gde se pacijent sagledava kompletno i pregled je kompleksan, što nije moguće kada u toku noći imate 30 pacijenata. Postavlja se u tomslučaju i pitanje kvaliteta pregleda pred jutro. Mogu da kažem da je svega 10% urgentnih stanja i iz tog razloga mi još jednom apelujemo na svest građana i nadamo se da ćemo naići na razumevanje- napominje dr Veličković.

Pravo pacijenata je izabrani lekar a naša Služba je tu da zbrine i pomogne u najhitnijim i životno ugroženim situacijama.