Bezbedan saobraćaj uz poštovanje opštih pravila

04. jun 2013. 12:51 Gradska hronika Pirot Plus Online


Kružni tok na Malom mostu juče je pušten za saobraćaj. Slobodan Rančić, saobraćajni inspektor Opštinske uprave, u izjavi sa Portal Plusonline, kaže da je saobraćajnica urađena prema svim standardima.


- Kada je reč o širini traka, imao sam uvid u projekat u i ukoliko je izvedeno stanje prema projektu na prilazima se širine traka kreću se od 3 do 5 metara , što je u skladu sa svim propisima o projektovanju raskrsnica ovog tipa. Širina traka u samom kružnom toku, odnosno kolovoza u kružnom toku je 8 metara, podeljeno u dve trake po 4 metra. Imajući u vidu da je po propisima širina jedne trake 3 metra vidi se da je širina trake zadovoljavajuća, odnosno za metar šira u odnosu na standard - kaže Rančić.


Prilikom projektovanja urađene su i sve potrebne simulacije kretanja svih vrsta vozila pa i onih većih gabarita, dodaje Rančić.


- Prilikom samog prjektovanja i izgrade građevinskog rešenja projekta raskrsnice rađene su simulacije kretanja svih vrsta vozila, od motocikala i bicikala, putničkih automobila i autobusa kao i vozila većih gabaritnih dimenzija. Tim siumalicjama utvrđeno je da je moguć prolaz vozila kroz raskrisnicu. Čak je rađena simulacija prolaska dva putnička automobila, s obzirom da postoji i ta mogućnost da iz pravaca autobuske stanice prema Tigru idu dva vozila paralelno. Prilikom projektovanja sve je provereno i utvrđeno da je kretanje tih vozila moguće – dodaje Rančić


S obzirom da je reč o prvoj raskrnsici ovog tipa u gradu, Rančić napominje, da je za sve učesnike u saobraćaju u cilju bezbednosti, važno da poštuju opšta pravila kretanja u kružnom toku i postavljenu horizontalnu i vertikalnu signalizaciju.


- Na svim prilazima raskrsnici postoji saobraćajni znak ukraštanje sa putem sa prvenstvom prolaza i saobraćajni znak kružni tok saobraćaja, to praktično znači da sva vozila koja prilaze kružnom toku imaju obavezu da propuste ona vozila koja se već nalaze u kružnom toku saobraćaja. Kada se već uđe u kružni tok saobraćaja, ukoliko u tom slučaju dođe do nekog konflikta između dva vozila, onda se shodno propisima o bezbednosti saobraćaja primenjuje pravilo desne strane. Sva vozila koja se već nalaze u kružnom toku imaju prednost u odnosu na vozila koja su na prilazu. Znači, treba samo poštovati postavljenu horizontalnu i vertikalnu signalizaciju, s obzirom da na prilazima u ulici Nikole Pašića postoje po dve saobraćajne trake, dakle postoji mogućnost prestrojavanja vozila. Na ostalim prilazima je po jedna saobraćajna traka. Dakle, treba poštovati saobraćajnu signalizaciju i opšta pravila kretanja vozila u kružnom toku i neće biti problema - napominje Rančić.


Rančić kaže da građevinsko rešenje zbog prostornih ograničenja nije dalo mogućnost izdvajanja staze za bicikliste van kolovoza , tako da su u postojećem rešenju biciklisti integrisani u motorni saobraćaj i predstavljaju ravnopravne učesnike koji takođe moraju poštovati sva saobraćajna pravila i postojeću signalizaciju.