Dušan Mijuk: Do kraja meseca završiće se deonica od Čiflika do Staničenja. Istočni krak Koridora “gotov” tačno za godinu dana!

07. decembar 2016. 15:55 Društvo Pirot Plus Online

Na Koridoru, na izlazu iz Pirota na deonici Staničenje – Pirot Istok, radove izvodi Aktor, naš sagovornik Dušan Mijuk, šef projekta ,,Istok,, na Koridoru 10, govorio nam je najpre o delu od Pirota do Dimitrovgrada uz naše podsećanje da smo poslednji put sa njim razgovarali 31. oktobra 2014. godine kada su radnici grčke firme Aktor, probili desnu cev tunela Sarlah. Leva je probijena nešto ranije, 8. avgusta.

Koridor 10 od Bele Palanke ka Pirotu uveliko napreduje, a paralelno s njim i alternativni putni pravac.

Na izlazu iz pirotskog tunela podno Sarlaha, sa desne strane, gradi se most preko Nišave kojim će nastaviti alternativni put. Jedno vreme radovi su zastali. Ovih dana vratile se mašine i radnici!

Teško je u svakom slučaju govoriti kada će biti konačan završetak svih radova. Medjutim, bilo je najave da će neka deonica do kraja godine biti puštena u saobraćaj.

Vremenski uslovi za rad na otvorenom ne odgovaraju. Radi se, kao recimo danas, na temperaturi ispod nule. Radnici teško izdržavaju, ali rade !

Veliki brioj naših sugradjana prigovara da teški kamioni koji prevoze materijal za Koridor uništavaju kolovoz od 4. kiometra do odredišta.

Dušan Mijuk kaže da je problem poznat i da će Koridori ispuniti svoju obavezu o čemu su gradske vlasti obaveštene

I na kraju konstatovali smo da će Koriodor doneti nove kvalitete u životu Piroćanaca. Pored toga, veliki broj naših firmi i radnika radi na Koiridoru. Dušan Mijuk zadovoljan je i saradnjom sa gradskim vlastima .

U razgovoru sa Dušanom Mijukom saznali smo za još mnoge detalje koji karakterišu Koridor. S obzirom da smo razgovarali na otvorenom, ove podatke dobili smo kasnije.

Na deonicu auto-puta E 80, Pirot-Dimitrovgrad, ulazi se u mestu Bačeve livade, blizu sela Poljska Ržana. Nova saobraćajnica paralelna je sa postojećim magistralnim putem i dugačka je 14,34 kilometra. Izgrađena su četiri mosta i isto toliko nadvožnjaka, kao i dva podvožnjaka, ukupne dužine 511 metara. Urađeno je i pet ukrštanja sa lokalnim saobraćajnicama i poljskim putevima, dok su radovi na delu koji će magistralni put povezati sa selom Obrenovac u završnoj fazi. Od Pirota do Dimitrovgrada izgrađena je kolovozna konstrukcija u punom profilu auto-puta, sa šest traka sa habajućim slojem asfalta. U delu gde nova saobraćajnica prolazi pored sela Činiglavci izgrađen je zid za zaštitu od buke u dužini od 120 metara. Duž pojasa auto-puta uređena su i korita vodotokova, potoka Tivoj dol, Studenka, Srećkovac i reke Nišave, na oko 970 metara. U toku su radovi na uređenju korita reke Jerme.

Ostalo je još da se završi izgradnja čeone naplatne rampe Dimitrovgrad, ali su radovi prethodnih dana mirovali, zbog niskih temperatura. Praktično posle ovog dela, počinje obilaznica za koju je zadužen grčki "Aktor", koji je treći izvođač na ovoj deonici. Na početku trase je petlja Dimitrovgrad, a posle nje je uspon od oko 2,4 kilometra duž stenovite padine iznad zapadnog dela grada. Zbog teških terenskih uslova izvedena su tri potporna zida, dva nasipa i dva mosta. Posle mosta broj tri ulazi se u tunel Pržojna padina, čija desna cev je duga 326 metara, a zatim preko mosta broj četiri i u tunel Progon od 988 metara. U njima su završeni svi radovi i preostaje samo instaliranje elektromašinske opreme. U delu od tunela Pržojna padina do izlaska iz tunela "Progon" auto-put je projektovan sa četiri trake u širini od 3,5 metara, bez zaustavnih traka. Na obilaznici ima ukupno devet mostova, koji su ukupno dugački 1.156 metara.

Najteži deo trase je zasek Gradinje u dužini od oko 900 metara koji se nalazi nasred puta. Upravo sa njim se građevinci bore i po minusu. Dobili su zadatak da uklone oko 300.000 kubika kamena, a trenutno su negde na pola puta do ispunjenja cilja. Pet bagera, dve bušilice i do 40 kamiona neprekidno rade kako bi ovo "kameno brdo" uklonili sa trase buduće saobraćajnice. Za to im je potrebno još nekoliko meseci, pa će, dok to ne urade, u ovom delu biti izgrađen alternativni put u levoj traci, kako bi "pobegli" od kamene kosine. Da podsetimo, ISTOČNI krak Koridora 10, o kojem kao direktior brine, počinje od Proseka i prvih osam kilometara do tunela Bancarevo su završeni, ali će ovaj deo biti otvoren za saobraćaj tek kada se okonča izgradnja tunela i trase od tunela do Crvene reke. Rok za završetak je kraj 2017. godine. Deo od Crvene reke do Čiflika je pušten u saobraćaj prošle godine, kao i tri desne trake od Čiflika do Staničenja. U toku su radovi na preostale tri trake u suprotnom smeru, kao i u nastavku trase od Staničenja do Pirota u dužini od 14,3 kilometra. Rok za završetak celog istočnog kraka od Niša do granice sa Bugarskom, u dužini od 86,9 kilometara, je decembar sledeće godine.