EKSKLUZIVNO: Centar za komunikacije Koridora 10 specijalno za Portal Plus online: Koridor 10 od Pirota do Dimitrovgrada otvara se u subotu. Vrednost radova preko 40 miliona evra. Izvodjači bugarski Trejsi i grčki Aktor! Finansirala Evropska banka!

14. septembar 2017. 09:00 Društvo Pirot Plus Online

Gostujući u emisiji N1 Presing kod Jugoslava Ćosića, Zorana Mihajlović, potpredsednica Vlade i ministar gradjevine saobraćaja i infrastrukture najavila je je da će Koridor 10 biti završen do kraja februara 2018. Veoma značajmnu inmformaciju Mihajlovićeva je rekla da će u subotu, biti puštena deonice Koridora 10 dužine 30 kilometara od Benzinske pume “Blue petrol” kod Pirota do bugarske granice .

Kako nezvanično saznajemo otvaranju će prisustvovati visoki državni funkcioneri Srbije. Imena nisu saopštena. Očekujemo protokol u petak!

S obzirom na dugogodišnju veoma dobru saradnja sa kolegama iz Grupe za komunikaciju Koridora 10, konkretno sa Sanjom Stavrić, zatražili smo detaljne podatke o Koridoru 10 na prostoru od Niša do granice. Uz našu zahvalnost, prenosimo detalje.

Informacija

U subotu, 16.09. 2017.godine biće pušteno u saobraćaj 30 km novoizgrađenog autoputa, koji se proteže od Pirota preko Dimitrovgrada, sve do granice sa Bugarskom.

Tehnički podaci o deonicama


  1. Deonica Staničenje – Pirot (Istok) ukupne dužine 16,6km od kojih se pušta za saobraćaj 7,35km (poddeonica 5B);Izvođač radova: grčka kompanija „Aktor“;Izvor finansiranja: Evropska investiciona banka;Ugovorena vrednost radova: 74.963.890,74 miliona evra.


Deonica Staničenje – Pirot (Istok) je podeljena na Sektor 5A (Staničenje – Sarlah) i na Sektor 5B(Sarlah – Pirot (Istok).

Deonica 5B počinje po izlasku iz tunela „Sarlah“, a posle mosta na trasi, a završava se posle petlje Pirot (istok), nakon prelaska preko državnog puta br. 43 (stari naziv M1-12). Autoput se u većem delu kreće paralelno postojećem magistralnom putu, odnosno postojećoj obilaznici Pirota.

Na deonici Staničenje - Pirot (Istok), na Sektoru 5A, izvode se radovi na dva tunela, tunel „Sopot“ (metoda otvorenog iskopa) dužine 135 metara i tunel „Sarlah“ dužine 477,6 metara.


  1. Deonica Pirot (Istok) – Dimitrovgrad ukupne dužine 14,4km; Izvođač radova: Bugarska kopanija „Trejs“;Izvor finansiranja: Evropska banka za obnovu i razvoj;Ugovorena vrednost radova: 19.484.810,33 miliona evra.


Deo trase autoputa (u dužini od 2,30km ) predviđen je za sletanje aviona u slučaju nužde. Na ovoj deonici kompletan poprečni profil piste širine 25,4m je projektovan sa završnim slojem od split mastik asfalta ( SMA 11s ).Na ovom delu je urađena i montažno-demontažna elastično odbojna ograda po sredini razdelnog pojasa.

  1. Deonica Obilaznica Dimitrovgrada ukupne dužine 8,3km od kojih se pušta za saobraćaj u punom profilu6,5km i 1,77km u poluprofilu;Izvođač radova: Grčka kompanija „Aktor“;Izvor finansiranja: Svetska banka;Preostala ugovorena vrednost radova: 17.068.396,24 miliona evra.


Na ovoj deonici su izgrađena dva tunela, „Pržojna Padina“ (dužina 350 m)i „Progon“ (dužina 1107 m), koji su opremljeni najsavremenijom elektromašinskom opremom.

Zasek Gradinje, dubine preko 30m, predstavlja najteži deo trase.

Grupa za komunikaciju Koridora Srbije