“IT karavan” u Pirotu; Školi “8. septembar” doniran Lego robot

18. april 2017. 12:00 Društvo Pirot Plus Online

Predstavnici Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija u okviru kampanje “IT karavan” danas su gostovali u Pirotu, u OŠ „8. septembar“. Ovom prilikom održana je prezentacija učenicima petog i šestog razreda o pravilima bezbednog korišćenja interneta, bezbednosnim rizicima upotrebe interneta i društvenih mreža, kao i upotrebi informaciono komunikacijskih tehnologija u obrazovanju.

O IT karavanu i dosadašnjim iskustvima sa decom prilikom prezentacija širom Srbije za Portal Plus online govorila je Sanja Filipović, samostalni savetnik u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija. Kako je istakla, deca puno toga znaju o bezbednosti na internetu i opasnostima koje ih vrebaju, ali dodatna edukacija nikada nije na odmet.

Sa decom je o bezbednosti na internetu razgovarao poznati glumac i voditelj Bojan Ivković.

Đacima je posle prezentacije predstavljeno i programiranje robotike, Lego robot (Lego education Mindstorm EV3) koji je poklonjen Školi od strane Ministarstva.

Kako funkcioniše Lego robot u izjavi za medije govorio je Alen Piljak, predsednik Udruženja EduLab koje se, pored ostalog, bavi i edukacijom učenika i nastavnika u korišćenju Lego Edu didaktičkih sredstava.

Direktorka Škole “8. Septembar”, Olgica Najdanović, kaže da je veliko zadovoljstvo što je njihova škola obuhvaćena ovim programom na preporuku Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.

Kampanju „IT karavan 2“ realizuje Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija u saradnji sa Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Ministarstvom unutrašnjih poslova, kompanijom Majkrosoft i organizacijom Save the Children za severozapadni Balkan. Pomenuta kampanja predstavlјa mobilnu platformu koja promoviše razvoj informacionog društva u okviru kampanje Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija „Smart & Safe-Pametno & Bezbedno“. Prvi ciklus kampanje realizovan je u školskoj 2015/2016. godini i njome je bilo obuhvaćeno 15 gradova Srbije, odabranih po kriterijumu najveći procenat mladih (10 do 19 godina) u odnosu na ukupan broj stanovnika u svakom od gradova.

U školskoj 2016/2017. godini Ministarstvo nastavlјa kampanju kroz organizaciju drugog ciklusa u okviru kog je planiran obilazak 13 gradova Srbije: Novi Pazar, Pirot, Niš, Zaječar, Kraljevo, Užice, Čačak, Valjevo, Kragujevac, Subotica, Novi Sad, pančevo i Sombor. U svaki od 13 odabranih gradova dolazi brendirani mini bus sa projektnim timom i tehničkom opremom. Kampanja se sastoji iz dva segmenta, prvog kroz koji će u gradu biti predstavlјeni programi razvoja informacionog društva namenjeni građanstvu generalno, dok je drugi deo programa namenjen učenicima osnovnih škola.