Izložba grafika “Čitanje linije” u Galeriji “Čedomir Krstić”

30. jun 2017. 08:00 Kultura Pirot Plus Online

Galerija „Čedomir Krstić “ u saradnji sa Medija centrom Doma Vojske Srbije, otvara izložbu grafika- „ČITANjE LINIJE“, 4.jula u 20 sati.

Izložba grafika „Čitanje linije“ predstavlja reprezentativni izbor radova iz umetničke zbirke Galerije Doma vojske Srbije. Autor izložbe je istoričarka umetnosti Olivera Vukotić, kustoskinja Galerije ULUS-a i jedna od najboljih poznavalaca tog oblika likovnog stvaralaštva kod nas.

Izložba sadrži 35 grafika eminentnih likovnih stvaralaca koji su obeležili jugoslovensku i srpsku umetnost pedesetih, šezdesetih i sedamdesetih godina 20.veka: Boško Karanović, Božidar Jakac, Đorđe Andrejević Kun, Lazar Vujaklija, France Mihelić, Branko Šotra, Emir Dragulj, Branko Miljuš i dr. Najstariji je grafički list Boška Karanovića iz 1954.godine, a najmlađi je s kraja prve decenije ovog veka.

Kolekcija grafika Galerije Doma Vojske Srbije obuhvata oko 200 radova koji uglavnom nisu izlagani. Formirana je pretežno od otkupa sa samostalnih ili grupnih izložbi, kao i od poklona umetnika koji su izlagali u Galeriji.

Stilsko-poetski pluralizam prisutan je u svim granama umetnosti od pedesetih godina na ovamo, i kao takav u potpunosti se može ispratiti u medijima grafike. Umetnički izrazi osciliraju u domenu od realizma, preko ekspresionizma, završno sa apstrakcijom. Na tom putu zalazi se u polja metafizike, fantastike, nove figuracije i nadrealizma, kao dominantnih tendencija. Pored stilske i izvođačke, jugoslovenski grafički prostor karakteriše i tematska raznovrsnost, što grafičkoj disciplini sa ovih prostora daje osobene vrednosti.

U panorami dešavanja koja su obeležila grafičku umetnost ovih prostora u šestoj, sedmoj, i osmoj deceniji, a čiji su protagonisti zastupljeni na ovoj izložbi, Galerija Doma Vojske svojim delovanjem i formiranjem grafičke kolekcije odigrala je veliku ulogu. Selektovani grafički listovi i njihovi autori reprezenti su grafičke umetnosti iz tog perioda i kao takvi nezaobilazni deo istorije umetnosti Jugoslavije. Takođe, oni potvrđuju da regionalne granice u grafici nisu postojale. Aktivnošću zastupljenih umetnika grafika je izborila svoju slobodu, stekla ravnopravnos i stavila temelje modernom grafičkom izrazu.