NA LICU MESTA: Rekonstrukcija pruge Niš – Dimitrovgrad. Dan 216. Urađeno 13,5 kilometara! Rade Trejsi i Han put!
Sumorno jutro. Ma kakvo proleće. Sveže, ne mogu da kažem prohladno! Bez prsluka i kačketa nisam mogao.
Možda sam mogao da sačekam neko prolećno ili već letnje jutro.
Danas se radi, a potom, "zatvor" kako ga zovu, 36 sati.
Pomoć prijatelja koji sve zna i o svemu me obaveštava, kako da stignem. Pasarela za Veliki Jovanovac. Blato, kolotrazi teških kamiona, buldožera. Ipak, "žućko" nastavlja, bolje tako, nego da menjam patike.
Stižem, penjem se na onaj deo koji je utaban, čeka poslednji sloj na koji će se postavljati pragovi i šine. Tehnologiju ste naučili.
Da ostane trag, za vremena neka druga! Govorim.
Nastavljam dalje. Svako je, rekao bih na nekoj poziciji. Ovaj prvi, uvek ga tako nađem, nešto premerava. Prilika za cifre.
Sve počinje u pola deset. Čeka se start.
Parkirao sam "žućka" ispred ogromne mašine. Pitam čoveka da li mogu.
Okej, pokazuje rukom.
Penjem se i krećem tim utabanim delom. Još jedan sagovornik. Volim da razgovoaram sa tim "običnim" ljudima na koje se malo ko obazire. Iz Vladičinog Hana je. Nema težak posao, ali, dosadno brate!
Jedan od uniformisanih, piše na leđima "nadzor", pita me da li imam odobrenje. Odgovaram da je moj kolega Nenad Stanisavljević, PR Infrastrukture Srbije, u toku. Doneću saglasnost.
I krećem dalje. U toku su poslednje pripreme. Još nekoliko minuta. Prilika da prođem do mesta gde su radovi juče stali.
Vraćam se nazad. Jedan za drugim, pristižu "heroji rada". Trejsi u jednoj boji, Han put u drugoj. Dobro jutro, dobri ljudi!
"Žućko" čeka. Ispred mene teško vozilo, uspevam da pronađem mesta da ne ugrožavam saobraćaj. Otuda se naređali ogromni kamioni puni onog kamenja na kojem će "leći" betonski pragovi i šine. Parkirani automobili, džipovi, bager koji ravna put kako bi tovar na kamionima stigao na utabani deo. "Žućko" ostaje da čeka. Penjem se gore, gde je stara pruga. Sa strane je propala, porušena kućica u kojoj je nekada neko radio. Da li su putnički vozovi ovde stajali, ne bih rekao.
Vraćam se na prvu poziciju da odjavim još jedan raport sa terena.
Bilo je teško snaći se na odlasku. Teške mašine, džipovi, kamioni, blato, kamnje, potom "šlepanje" iza kamiona. Otuda, ona kolona teških kamiona čeka da dopremi teren na utabani prostor.
Za kraj, da ponovim. Od Staničenja, kada je 11. novembra prošle godine počelo, urađeno je nešto više od 13 kilometara. Od železničkog mosta 6 i po kilometara.
Iduće sedmice od Staničenja kreće izmena šina. Umesto postojećih, slede italijanske šine!
Da podsetim:
Radovi na rekonstrukciji pruge Sićevo – Dimitrovgrad počeli su 11. novembra prošle godine. Danas je 216. dan. Dinamika radova je poznata, radi se tri dana, zatim se tri dana odvija saobraćaj teretnih vozova. Za 36 sati postavi se 300 metara šina.
Procena je da bi do 25. jula trebalo da stignu do Sukova. Od mesta gde su danas, do Sukova ima oko 4 kilometra.
-
16. jul 2024. 12:21 Jutros, na putu do Redakcije, tu na Keju, snimio sam Nišavu kod Šulejinog brzaka. "Narogušila se" i podigla. Nije više naša reka. Kanal, kako je zovemo!Bacio sam ... -
15. jul 2024. 12:19 Pesma "Ju grupe" više nije aktuelna, ono "Na 35 stepeni hoću hlad"! Ne ljudi, Zoran Bojčev iz Meteorološke stanice u Dimitrovgradu reče mi maločas da je juče u 15 sati u Dimitrovgradu ... -
15. jul 2024. 10:12 Ministarstvo za brigu o selu Republike Srbije je i ove godine na javnom konkursu odobrilo sredstva Gradskoj upravi Pirot za realizaciju manifestacije pod sloganom „Miholjski susreta sela“.... -
15. jul 2024. 07:35 Policijska uprava u Pirotu obaveštava građane da se u protekloj nedelji (08.07 - 14.07.2024. godine) na teritoriji Policijske uprave u Pirotu, dogodilo 9 saobraćajnih nezgoda, od toga 1 sa ...