Nadzorni organ EU, našao mane Projektu za rekonstrukciju pruge Niš – Gradina. Početak radova, kako je obećao ministar Vesić (maj),odlaže se za jesen!

30. maj 2023. 12:30 Gradska hronika Pirot Plus Online

Ode i maj. Gotovo!

Onog dana, bio je 26. decembar 2022, kada sam ispod nadvožnjaka našao nepokretno telo turskog vozača Tarika Pehlivana, skoro u isto vreme, ministar Goran Vesić, bio je u Sali Gradske skupštine u Pirotu.

Za to vreme , u nekoliko navrata pisao sam  mejlove Nenadu Stanisavljeviću, portparolu Infratsruktura Srbije. Kako je ranije bio otvoren za saradnju, kada su se kvarile rampe, očekivao sam da će tako biti I u ovom, mnogo značajnijem slućaju.Nije bilo tako, još uvek čekam!

OTVORENO PISMO: Gospodine Stanisavljeviću, bojali smo se katastrofe, dogodila se na pirotskoj pruzi!! Šta dalje!? Da strepimo!?

Dok čekamo detalje, podsetiću ko je dobio posao na rekonstrukciji pruge. Bilo je to krajem prošle godine. Dakle sve se zna!

Bugarska Trejs grupa dobila posao rekonstrukcije pruge Niš-Dimitrovgrad vredan 170 mil EUR - danas.rs

Bugarska građevinska kompanija Trejs grup (Trace group hold) objavila je na sofijskoj berzi da je 12. oktobra potpisala ugovor o rekonstrukciji i modernizaciji železničke pruge Niš-Dimitrovgrad, deonice Prosek (Sićevo)-Dimitrovgrad.

Vrednost ugovora je 169,68 mil EUR, a rok za završetak radova 1.276 dana, odnosno 3,5 godine.

Naručilac posla je Infrastruktura železnice Srbije, a finansijer je Evropska investiciona banka (EIB).

Posao će obaviti konzorcijum bugarskih kompanija Trace grup i Start Engineering i italijanske kompanije Armatori Ferroviari, prenosi sajt Danas.

....................................................................................

Ovih dana  rekoše mi ljudi iz Naselja Radin Do, koji prolaze preko pruge, da se pored stanične zgrade nešto sprema!

Saznao sam sledeće :  Izvodjač radova  TRACE group  priprema svoj centar.

Saznao sam sledeće: Prema prvoj varijanti trebalo je da radovi krenu od Pirota prema Dimitrovgradu. Posle tragedije koja se dogodila kod Sopotske petlje, nezvanično saznajemo da će rekonstrukcija železničke pruge početi od Staničenja prema Pirotu i dalje.

Zašto radovi kasne!?

Saznao sam sledeće: EU je odredila Nadzorni organ  koji zahteva ispravku postojećeg projekta jer su uočene nepravilnosti koje treba da se uklone. Dakle, svi elementi u projektu moraju da budu u skladu sa standardima Evropske unije .

 Očekuje se da do avgusta najkasnije (valjda) Projekat bude usklaen sa zahtevima nadzornog organa EU.

 Dakle, Trejsi jeste požurio, ali će morati da sačeka.

 Poslednji termini koji se najavljuju su oktobar mesec!

Naša posla, čekaćemo  kišu i sneg.

 Pokušaćemo da čujemo odgovorne u bugarskoj Firmi TRACE group, a čekamo i dalje, odgovor Nenada Stanisavljevića, PR Infrastruktura Srbije !

 A možda će i ministar Goran Vesić nešto da nam ispriča u međuvremenu !