NALED: Uvedeno elektronsko poresko uverenje - dva miliona evra uštede za građane i privredu

Poreska uprava napravila je veliki korak ka stvaranju boljeg poslovnog ambijenta i eliminisanju suvišne birokratije i prvog dana marta omogućila pribavljanje uverenja o plaćenom porezu elektronskim putem što će građanima i privrednicima uštedeti najmanje dva miliona evra godišnje.
Uspostavljanjem elektronske usluge delimično je rešena najdugovečnija preporuka Sive knjige koja datira još iz 2009. i jedan od prioritetnih zahteva članova NALED-a. Takođe, ovu proceduru građani i privreda izabrali su kao prvu koju bi trebalo digitalizovati, u okviru kampanje Pitajte kada, koju je NALED realizovao tokom prošle godine u cilju unapređenja javnih usluga.
Dobijanje poreskog uverenja je jedan od najučestalijih administativnih postupaka s obzirom na to da je ovaj dokument potreban za učešće na tenderima, u poslovanju s bankama, radi upisa ili brisanja iz registara i dr. Kako je u tim poslovima neophodno podneti i potvrdu PU i potvrdu lokalne poreske administracije o prestanku poreskih obaveza ili njihovom redovnom izmirivanju, često se dešavalo da važenje jednog dokumenta (pet dana) istekne pre dobijanja drugog (rok za izdavanje je bio 15 dana) i da se privrednici nađu u začaranom krugu birokratije, što je sada rešeno.
- Poreska uprava je zajedno s Agencijom za privredne registre lider među institucijama u razvoju elektronskih servisa i potrebno je istaći činjenicu da su te servise kreirali samostalno. U sledećoj fazi razvoja sistema, trebalo bi omogućiti da privreda elektronski pribavlja i potvrde lokalnih poreskih administracija odnosno da ta dva dokumenta budu objedinjena, kao i da budu ukinute prateće takse – kaže Jelena Bojović, direktorka tima za regulatornu reformu u NALED-u.
Problem predstavlja činjenica da je zadržana praksa naplate dve takse u ukupnom iznosu od 620 dinara (za podnošenje zahteva i dobijanje dokumenta), kao i u vreme kada je procedura obavljana na šalteru. Kako bi takav namet trebalo da održava realni trošak pružanja usluge, stav NALED-a je da takse za elektronske usluge ne bi trebalo naplaćivati imajući u vidu da najveći deo posla obavlja softver, a ne službenici. Zato apelujemo na Ministarstvo finansija da ukine takse za ovu proceduru.
Predlog NALED-a je i da bi građane i privredu trebalo osloboditi obezbeđivanja dokaza o plaćenom porezu u postupcima pred državnim organima odnosno da podatke iz ovih dokumenata institucije pribavljaju elektronskom komunikacijom s PU, na šta ih zakon i sada obavezuje.
NALED ocenjuje da novi elektronski servis predstavlja važan korak u realizaciji programa transformacije Poreske uprave. Kako PU godišnje izda 750.000 uverenja i kako veliki broj zaposlenih radi na njihovoj izradi sada je prilika da budu raspoređeni na druge poslove i da se dodatno unapredi efikasnost poreske administracije.
*Saopštenje: NALED
-
15. jul 2024. 12:27 Tokom juna u Odseku Pirot, Akademije tehničko vaspitačkih strukovnih studija, realizovane su brojne aktivnosti. Jedna od najznačajnijih je Konkurs za upis studenata u prvu godinu osnovnih strukovnih ... -
15. jul 2024. 11:12 Krajem prošlog meseca, naša sugrađanka poslala nam je pitanje koje se odnosilo na uređenje puta prema Srećkovcu.Istog dana objavili smo u rubrici Vaša pitanja i odgovor Slavi&... -
15. jul 2024. 09:46 Ambasada Francuske u Srbiji tradicionalnim svečanim prijemom, dva dana pred 235. godišnjicu pada Bastilje, obeležila je nacionalni praznik Dan Republike, a prijemu čiji je domaćin ambasador te ... -
13. jul 2024. 17:37 U selu Kusa Vrana u Opštini Dimitrovgrad, a na samoj granici sa Opštinom Babušnica, danas se proslavlja Pavlovdan. Vladika niški Arsenije je osveštao Crkvu u Kusoj ...