Nasleđena prostorna ograničenja teško podnose sve veći broj vozila. U Pirotu oko 17.000 registrovanih četvorotočkaša

03. novembar 2022. 12:50 Gradska hronika Pirot Plus Online

Svedoci smo, posebno u prethodnih mesec dana, kada je usled potpune rekonstrukcije dela, mogli bismo reči jedne od glavnih saobraćajnica u gradu - od semafora do Gazele, svakodnevno bilo izuzetnih gužvi u saobraćaju. Moramo priznati da se retko, možda i nikada nije događalo da se u Pirotu na prolazak kroz raskrsnicu čekalo tri ili više signala na semaforu, kao što je bilo ovih dana. Za nas Piroćance prosto nezamislivo. (Naravno ne računamo odlaske u veće gradove, gde je i za nas to potpuno normalno)

Iskreno se nadamo se da je to bilo samo trenutno stanje, uslovljeno radovima, ali ukoliko se porast broja vozila nastavi ovim tempom, možda će to postati naša realnost.

Suština je da se nije povećao broj ljudi, već broj vozila i pređenih kilometara jednim automobilom. Mnogo više i češće se vozi, ljudi su pokretljiviji i zbog toga se prave gužve u saobraćaju

Prema poslednjim podacima u Pirotu trenutno ima između 16.500 i 17.000 vozila, rekao je Slobodan Rančić, koordinator Saveta za bezbednost saobraćaja grada Pirota u nedavnoj izjavi za Portal Pirot Plus online 

Ako tome dodamo i određeni broj vozila sa bugarskim tablicama, zatim vozila u tranzitu, dolazimo do još veće brojke. Grad, sa nasleđenim prostornim ograničenjima, polako postaje tesan. Zbog toga pokušavamo da raznim merama taj režim saobraćaja i dinamičkog i stacionarnog, dovedemo na najviši mogući nivo u postojećim okolnostima, rekao je Rančić.

Ako i lakše stignemo do odredišta, još veći, možda i najveći problem, jeste naći slobodno parking mesto.

Svake godine u Pirotu se izgrade bar dva nova parking prostora. Ove godine možda i više. Trenutno se gradi potpuno novo kod Kalea, rekonstruiše prostor iza ulice 7. juli, uređeni arkinzi kod Solitera, u ulici Save Kovačevića, da ne nabrajamo dalje.

U režimu komercijalnih parkirališta u Pirotu je oko 1.200 parking mesta. Uvođenjem dvorišnih površina između stambenih zgrada, za parkiranje u prepodnevnim časovima, dobijeno je još oko 400 mesta. Generalno osnovni problem je tzv. dugoročno parkiranje, zbog čega se uvode posebne režimske mere, kaže Rančić. 

Stanari imaju pravo da po povlašćenoj ceni parkiraju vozila na parkinzima između stambenih zgrada. U popodnevnim časovima ove parkinge mogu da koriste isključivo stanari sa karticama ili čipovima za aktiviranje rampi.