Nema više "džabe" ni vožnja trotinetom. Registracija 2100 dinara!

18. jun 2024. 10:34 Gradska hronika Pirot Plus Online

"Ništa više nema džabe", komentarišu juče ljudi, posle odluke da vožnja električnim trotinetima mora da se plati. Ostali su jedino oni stari, bicikle obične, roleri. Za sada, videćemo kasnije.

Naš sugradjanin nedavno je (baš se dobro dosetio) otvorio radnju, prvu takve vrste u gradu za iznajmljivanje. Ima dosta toga zanimljivog. Ni slutio nije da će samo posle nekoliko dana morati da trotinete, za sada je obezbedio četiri, mora da plati dve i nešto, kako bi im stavio nalepnicu.

Jutros je sedeo na klupi ispred radnje. Tu na uglu, preko puta Solitera. Čekao je nalepnice.

Brez besed, kažu braća Slovenci. Bez komentara, dodajemo mi. No comment, kažu ovi "napolju"!

Da bismo dopunili informaciju, evo i zvaničnih detalja:

"Vozači električnih trotineta mogu učestvovati u saobraćaju samo pod uslovom da imaju odgovarajuću nalepnicu koju izdaje Agencija za bezbednost saobraćaja.

Potrebno je  podneti zahtev za izdavanje nalepnice, koja košta 1.560 dinara, dok cena obrasca nalepnice koji se popunjava košta tačno 500 dinara.

Električni trotineti voze biciklističkom stazom, pešačko-biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom. Ukoliko ne postoji predviđena staza, vozač trotineta može se kretati kolovozom na putu na kome je ograničena brzina kretanja 30 kilometara na sat, odnosno 50 ukoliko ima više od 18 godina.

Prilikom prelaska ulice vozač električnog trotineta ne sme da ga vozi, odnosno mora da siđe sa njega i pređe ulicu, osim na prelazu biciklističke staze.

Vozač električnog trotineta mora nositi svetloodbojni prsluk kada se kreće kolovozom, a u uslovima smanjene vidljivosti i noću je u obavezi da nosi svetloodbojni prsluk i kada se kreće biciklističkom stazom.

Vozač je u obavezi je da nosi zaštitnu biciklističku kacigu a tokom vožnje zabranjeno je korišćenje slušalica za audio uređaje u oba uva.

Električnim trotinetom se ne može prevoziti više osoba. Vozačima je zabranjeno i da dok voze ispuštaju volan iz ruku, sklanjaju noge sa oslonca (osim u slučaju kada vozilo nije u pokretu) i da se pridržavaju za drugo vozilo."