Nenad Stanisavljević, Infrastrukture železnice Srbije: Radovi na pruzi Niš-Dimitrovgrad do kraja godine. Održavanje redovno. Nema putničkog saobraćaja!

20. jul 2022. 11:23 Gradska hronika Pirot Plus Online

O  železničkom saobraćaju, stanju pruge,  pružim prelazima,  na relaciji Niš –Pirot- Dimitrivgrad , često stižu primedbe, ali ima i incidenata. Srećom  bez ljudskih žrtava.

 Marko Penčić, bio je najuporniji. Ovo je njegov četvrti mejl!

………………………………………………………………………………………………….

Postovani, da li bi ste posetili železničku stanicu Pirot i snimali i pitali hoce li bar malo biti uspostavljen železnički putnički saobracaj izmedju Dimitrovgrada i Nišа. Bar 2 voza na dan. Ovako samo teretni vozovi zauzeli celu prugu, špartaju, a ljudi i ja medju njima, koji bi otisli do sela gde staje voz placaju kartu autobusku troduplo skuplju. A  I do Nisa.  Od Pirota do Stanicenja i obrnutocena povratne karte je bila 104 dinara, a autobuska u jedan pravac je bila 150 dinara sad ako nije poskupela. Kad bi pustli bar jedan voz u 11i 30. iz Dimitrovgrada  do Niša, i  iz Niša do  Dimitrovgrada u 15 i 50 sto bi u Stanicenju bio u 18 i 15 a u Pirotu u 18 i 30h olaksalo bi ljudima u vreme krize putni troškovi. A elekrifikacije pruge jos uvek nema, samo teretni vozovi idu.

,……………………………………………………………………

Mejl s pitanjima poslali smo podavno.

Nenad Paunovic <plusradio010@gmail.com>

Infrastrukture Železnice Srbije

Poštovani gospodine Stanisavljeviću, 

    Došlo je ili vratilo se ponovo vreme kada gradjane interesuje prevoz železnicom. Da li zbog poskupljenja autobuskog prevoza, sve skupljeg goriva, tek naši sugradjani u Pirotu sve više pitaju zbog čega je došlo do promene u železničkom saobraćaju na relaciji Niš - Dimitrovgrad

 Pozivajući se na Zakon o dostupnosti informacija od javnog značaja postavljamo vam nekoliko pitanja :

  1. Kada će konačno početi radovi na  kompletnom uredjenju pruge  Niš - srpsko-bugarska granica 
  2. Zbog čega su ukinuti svi putnički vozovi na pomenutoj relaciji 
  3. S obzirom na česte kvarove na pružnim prelazima, kada su rampe često spuštene , a vozova nema i obrnuto, tada se stvaraju dugaćke kolone  i neizvesnot trajanja
  4. U prilogu ću vam poslati poslednji primer. S o bzirom da se radi o teretnim vozovima, ponekada su rampe spuštene ranije, stvaraju se dugačke kolone, uz sve to i zbog velikog broja teretnih vagona.
  5. Prilaz železničkoj stanici je neuredan, zarastao u korov,  neosvetljen, što ostavlja ružan utisak
  6. S obzirom da vaš šef stanice ima zabranu za bilo kakve izjave, čak i u urgentnim situacijama, to smatramo neprimerenim pogotovo za rad medija i neophodnost  objavljivanja informacija koje mnogo znače našim sugradjanima. 

 Očekujemo da odgovore dobijemo u predvidjenom roku!

 Želimo vam uspešan rad na zadovoljstvo gradjana, vaših potencijalnih putnika.

Ani press doo Pirot

Portal Pirot Plus online 

Naxi Plus radio 

Vlasnik, novinar Nenad Paunović

063 320 423

…………………………………………………………………………………

Prvi deo odgovora  sigao je  juče !

…………………………………………………………………………………………

Nenad Stanisavljević

Poštovani Nenade,

u nastavku mejla dostavljam informaciju o rekonstrukciji i modernizaciji pruge Niš – Dimitrovgrad. Ukoliko je potrebno, slobodno me možete citirati kao sagovornika na navedenu temu.

U narednih par dana, a najkasnije do kraja nedelje, poslaću i odgovore u vezi putnih prelaza na teritoriji opštine Pirot.

Srdačan pozdrav.

ODGOVOR:

Početak radova na modernizaciji i elektrifikaciji pruge Niš – Dimitrovgrad očekuje se do kraja 2022. godine.

Modernizacija pruge Niš – Dimitrovgrad obuhvata faznu rekonstrukciju i elektrifikaciju pruge Sićevo - Staničenje - Dimitrovgrad (80 km), zatim izgradnju i elektrifikaciju  jednokolosečne obilazne pruge oko Niša (22 km), opremanje železničke pruge signalno-sigurnosnim (SS) i telefonsko-telekomunikacionim uređajima (TT) od Niša do Dimitrovgrada (108 km) i nadzor nad radovima.

Za različite komponente ovog projekta u toku  je priprema tenderske dokumentacije, tenderske procedure za izbor izvođača radova, kao i izrada projekata za građevinske dozvole, dok je za nadzor nad izvođenjem radova krajem 2021. godine potpisan ugovor sa konsultantskom firmom Nemačkih železnica DB Engineering&Consulting GmbH.

Pruga Niš – Dimitrovgrad je jedina jednokolosečna deonica na čitavom međunarodnom železničkom koridoru 10 koja nije elektrificirana.

Modernizacija i rekonstrukcija pruge Niš – Dimitrovgrad, uključujući njenu elektrifikaciju i izgradnju obilazne pruge oko Niša, trebalo bi da budu završeni krajem 2025. godine.

Između Niša i Dimitrovgrada (84,4 km) maksimalna brzina vozova nakon rekonstrukcije pruge iznosiće 120 km/sat.

Između Niša i Dimitrovgrada, po aktuelnom redu vožnje koji je stupio na snagu decembra prošle godine, nema putničkog železničkog saobraćaja, upravo zbog predstojećih radova na modernizaciji i rekonstrukciji ove magistralne pružne deonice.

Modernizacijom pruge Niš – Dimitrovgrad stvaraju se uslovi za brz i ekonomičan transport robe železnicom u međunarodnom železničkom saobraćaju. Realizacijom ovog projekta biće konačno elektrificirana jedina neelektrificirana deonica pruge na međunarodnom železničkom Кoridoru 10, biće otklonjena saobraćajna uska grla između Srbije i Bugarske, biće povećan kvalitet i skraćeno vreme putovanja, a vozovi više neće prolaziti kroz centar Niša, već novoizgrađenom železničkom obilaznicom oko ovog grada. Obim teretnog železničkog saobraćaja kroz Srbiju i transportni prihodi biće značajno povećan, a železnički saobraćaj postaće konkurentan u odnosu na druge vidove saobraćaja, posebno kada se smanji zadržavanje teretnih vozova na granicama, što je zajednički cilj i interes svih železničkih uiprava na ovom saobraćajnom pravcu. I najzad, modernizacijom ovih pruga, Srbija daje veliki doprinos i regionalnom povezivanju.

Nenad Stanisavljević

Pi-ar "Infrastrukture železnice Srbije"

Nemanjina 6, Beograd