Nenad Stanisavljević, Infrastrukture Srbije: Od 1886. godine ozbiljnijih zahvata nije bilo. Dužina pruge 86km, radiće se 3 ipo godine!

13. novembar 2023. 10:52 Gradska hronika Pirot Plus Online

Novembarsko jutro. Kiša je padala. Bilo je posle osam. Da li se radi, dilema koju sam morao da razrešim.

Ipak, Trejsi je krenuo...

Nešto pre 9 časova sa starog puta Pirot – Niš, krenuo sam levo prilaznim putem ka Železničkoj stanici Staničenje.

Kad čovek ima sreće. Kiša je prestala, sunce se promaljalo. Iznad svega i to, tamo na licu mesta zatekao sam čoveka kome sam poslao desetine poruka i poziva za informacije. Nenad Stanisavljević, jedini čovek koji može ispred Infrastruktura Sbije da govori. ON je PR. Lepo smo se ispozdravljali.

Infomacije ima u detalje. Pravo uživanje da se sa njim razgovara. Krenuo je ...

Bio sam uoporan, tražio sam da ide u detalje o tome šta koliko vredi i ko je koliko finansirao.

A onda smo krenuli na one uže teme koje interesuju naše ljude.Uredjenje stanične zgrade i pružni prelazi

Konačno, detalji o dinamičkom planu, o izvodjačima, o ekspresnim vozovima, Orijent ekspres, istorijski dan.

Imenjak je krenuo sa mnom da napravi nekoliko fotografija, žurio je da pošalje informaciju ministru i za sajt Infrastruktura. Raspričali smo se usput. Starom prugom sve tamo do mesta odakle se krenulo.

..........................................................................................

A sad na deponiju!

Naime tako zovu onaj prostor oko Železničke Stanice Staničenje. Na onoj strani prema Pirotu tamo su odloženi betonski pragovi , doteruju se šine da bi se montirale i pripremile za transport do trase. Na ovoj desno neki specijalni vagoni doteruju materijal, tu su kranovi koji podižu šine i stare pragove.

Evo od svega pomalo.

Kad sam krenuo, tamo sa Komarice, prema jezeru krenuli su oblaci. Ponovo će kiša. Moj utisak da je Trejsi sa podizvodjačima ozbiljno ušao u ovaj posao koji će potrajati. Istorijski posao.

Dolazi kiša, dolazi zima, čuli ste, oni će raditi sve dok se može. Video sam, dobro su oprenljeni, ima ih dosta, tu su i oni koji vode poslove.

Doterani su kontejneri gde će biti smešteni. Svakog jutra u sedam, 36 stati će se raditi. Potom ,,prozor" za vozove. Za to vreme oni će pripremati materijal za sledeći rad i tako preko 1500 dana. Neka vam je srećno, bezbedno ljudi!

Krenula je nova istorija za vreme koje će doći.

Na kraju, moj prijatelj mi je pripremio informaciju koja će vam biti potrebna.

Da znate prošlost

.........................................................................

Do 2003 godine saobracali je 5 para putničkih vozova na relaciji Niš Dimitrovgrad.

Njihovo vreme vožnje je bilo na relaciji od Pirota do Niša 1h i 30 min

Do tog vremena saobraćali su i brzi vozovi 3 para I to jedan od Budimpešte preko Beograda i Sofije do Istanbula. Balkan ekspres. Druga dva od Beograda do Sofije

   Posle 2003. se zbog proširivanja mostova i tunela gde su zatvori bili danju od 7 do 19  a noću se puštao saobraćaj sve to ukinulo.

   Kasnije negde od 2013. do 2021. je pokušano opet uspostavljanje saobraćaja putničkih vozova od Niša do Dimitrovgrada, medjutim zbog smanjenih brzina i dužine putovanja od Pirota do Niša od 2h i 30 min pokazalo se kao nerentabilno jer su vozovi bili prazni.

Sa brzim vozovima se pokušalo da idu u letnjem periodu zbog odmora na relaciji Beograd Sofija, medjutim i tu su bila velika vremena putovanja i to se pokazalo kao nerentabilno...

Sada nama železničarima koji pamtimo stara vremena ostaje samo nada da se ovaj remont što pre završi jer ima naznaka da se nakon remonta povežu Niš i Sofija novim vozovima gde će njihova brzina biti do 120 km/h.

Pruga će biti jednokolosečna

...................................................................................

  Sinoć  je  okončan prvi ,,zatvor", kako ga zovu , koji podrazumeva 36 časova rada. Drugih 36 časova predvijeno je za transport teretnih vozova.

 Postavljeno je 200 metara pruge  za 34 časa rada.