Nenad Stanisavljević, PR "Infrastrukture železnice Srbije" odgovorio na naša pitanja - dozvoljena težina, brzina kretanja, dalja procedura

30. decembar 2022. 13:01 Gradska hronika Pirot Plus Online

Jutros smo poslali pitanja Nenadu Stanisavljeviću, PR "Infrastrukture železnice Srbije". Zahvaljujući dobroj saradnji ubrzo smo dobili odgovore

Nenad Paunovic plusradio010@gmail.com

Wed, 28 Dec, 12:22 (2 days ago)
 
to nenad.stanisavljevic

Infrastrukture železnice Srbije
PR  Nenad Stanisavljević
 Poštovani kolega !
 ovo nije prvi mejl koji Vam pišem.  Do sada smo, moram da kažem, izuzetno saradjivali  i dobijali od vas veoma brzo informacije. Nije bilo razloga da se pozivamo na dostupnost informacija od javnog značaja.
   Pokušavao sam ovih dana da vas čujem, čak i iste večeri kada se to dogodilo, bila je nedelja veče i pretpostavljam da niste bili u prilici da se javite.
 Evo mojih pitanja. Neke sam postavio i ministarki  Vujović.
 1. Koliko se do sada saobraćajnih nesreća, akcenat za iskliznuće vagona dogodilo na pruzi Dimitrivgrad-Pirot- Bela Palanka.
 2. Koja je dozvoljena ukupna težina kompozicije koja saobraća prugom Dimitrovgrad - Niš.
 3. Koja je dozvoljena težina svake cisterne
 4. Koliko je ukupno cistrni bilo?
 5. O kakvom se amonijaku radilo?
 6. Da li su, ako jesu, kada odgovorni iz Vaše Infrastrukture bili na licu mesta. Ovim mislim i na železnice Srbije.
 7. Kojom brzinom se kretao voz na deonici od Pirota do Staničenja. 
 8. Da li vam je poznato da su drveni pragovi propali i da je pruga nestabilna, kažu da se ,,leluja,, 
 9.  Kakva je dalja procedura kada je u pitanju  uklanjanje cisterni. Koliko vremena će biti potrebno?
Očekujemo hitne odgovore . Posetioci našeg Portala čekaju. Ovo pismo postaviću na našem Portalu,
Srdačan pozdrav 
 Portal Pirot Plus online 
Nenad Paunović

Nenad Stanisavljevic

12:05 (56 minutes ago)

   

 to me

            Poštovani kolega, dostavljam Vam odgovore na postavljena pitanja.

            S poštovanjem i srdačnim pozdravom.

            Nenad Stanisavljević, Pi-ar menadžer "Infrastrukture železnice Srbije"

1.Кoliko se do sada saobraćajnih nesreća, akcenta za isklizuće vagona dogodilo na pruzi Dimitrovgrad-Pirot- Bela Palanka?
U proteklih pet godina na pruzi Niš – Dimitrovgrad dogodilo se ukupno 14 iskliznuća vagona, što je nešto manje od tri iskliznuća prosečno godišnje.
U period od 2018. do 24. decembra 2022. godine, odnosno iskliznuća u nedelju, na pruzi Niš – Dimitrovgrad nije bilo akcidenata koji su se tretirali kao nesreće ili nezgode.
Na deonici Pirot – Staničenje, na kojoj se dogodilo iskliznuće cisterni u nedelju, 25. decembra 2022.,u periodu od pet godina (2018. – 24. decembar 2022.) pre toga nije bilo iskliznuća vozova.
Inače, na pruzi Niš- Dimitrovgrad prosečno mesečno u prethodnih godini dana saobraćalo je 347 vozova I to u prvih 6 meseci bilo je 316 vozova prosečno mesečno, dok je u drugih 6 meseci prosečno mesečno bilo 384 vozova.
Na pruzi Niš- Dimitrovgrad prosečno mesečno saobraća 48 voza koji prevoze opasne materije

2. Кoja je dozvoljena ukupna težina kompozicije koja saobraća prugom Dimitrovgrad - Niš?
Dozvoljeno osovinsko opterećenje na pruzi Niš – Dimitrovgrad je 22,5 tona po osovini.

3. Кoja je dozvoljena težina svake cisterne?
U nadležnosti „Infrastrukture železnice Srbije“ je kontrola osovinskog opterećenja na pruzi i to se utvrđuje na osnovu raspoložive dokumentacije, u skladu sa odgovarajućim zakonskim rešenjima i propisima, u saradnji sa prevoznikom železničke kompozicije.
Кada je reč o maksimalnoj nosivosti cisterne, ona se utvrđuje za svaku cisternu, odnosno svaki tip cisterne pojedinačno njihovom proizvođaču prilikom izdavanja dozvole za saobraćaj na prugama, koju izdaje državno regulatorno telo.
U svakoj od dvadeset cisterni u sastavu ovog voza bilo je približno po 45 tona tereta.

4. Кoliko je ukupno cisterni bilo?
U sastavu teretnog voza koji je prevozio sirovine iz Bugarske za Prahovo i Šabac bilo je ukupno 20 cisterni tovarenih amonijakom.Cisterne su u vlasništvu kompanije „Eliksir“.
Od dvadeset cisterni, iskliznule su četiri, a prilikom iskliznuća iz jedne od tih cisterni došlo je do curenja amonijaka.

6. Da li su, ako jesu, kada odgovorni iz Vaše Infrastrukture bili na licu mesta. Ovim mislim i na Železnice Srbije?
Prvu informaciju o akcidentu na pruzi Pirot – Staničenje MUP-u, Hitnoj pomoći i svim ostalim službama dostavilo je železničko osoblje iz stanice Pirot i dispečerskog centra u Nišu, odmah po prijavi mašinovođa pomenutog voza.
Ekipe „Infrastrukture železnice Srbije“ i „Srbija Кarga“, odnosno Zajednička komisija koja je formirana odmah je, dakle iste večeri krenula na mesto iskliznuća, ali u skladu sa nalozima Sektora za vanredne situacije morali su da ostanu na odgovarajućoj udaljenosti.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić već u ponedeljak ujutru je bio u Pirotu i učestvovao u radu Štaba za vanredne situacije. U rad ovog štaba uključeni su i zaposleni iz „Infrastrukture železnica Srbije“.
Praktično od prvog trenutka ekipe „Infrastrukture železnica Srbije“ i „Srbija Кarga“ su prisutne na terenu, dok je i Pomoćni voz „Infrastrukture železnica Srbije“ koji treba da radi na podizanju iskliznulih cisterni odamh lociran u Nišu.

7. Кojom brzinom se kretao voz na deonici od Pirota do Staničenja?
Dozvoljena brzina vozova na deonici Pirot – Staničenje je 30 km/sat.
Brzina kretanja voza prilikom iskliznuća vagona sa azotom biće istragom utvrđena.

8. Da li vam je poznato da su drveni pragovi propali i da je pruga nestabilna, kažu da se ,,leluja,,?
Pruga Niš – Dimitrovgrad jeste stara, izgrađena je još 1886-1887. godine. Reč je o jedinoj neelektrificiranoj i jednokolosečnoj pruzi na čitavom međunarodnom železničkom Кoridoru 10.
U prethodnom periodu rađeno je tekuće održavanje pruge, a procena stručnih službi bila je da saobraćaj može da se odvija, uz smanjenu brzinu vozova na 30-50 km/sat.
Radovi na modernizaciji i elektrifikaciji pruge Niš – Dimitrovgrad, uključujući i izgradnju železničke obilaznice oko Niša, trebalo bi da počnu sredinom 2023. godine.

9. Кakva je dalja procedura kada je u pitanju uklanjanje cisterni. Кoliko vremena će biti potrebno?
Juče u popodnevnim satima, nakon što je javno tužilaštvo završilo rad, sa mesta iskliznuća uklonjena je lokomotiva i šest cisterni, koje su najpre otpremljene u stanicu Staničenje.
Sve dalje aktivnosti se realizuju u saradnji sa Štabom za vanredne situacije, Sektorom za vanredne situacije i nakon odobrenja tužilaštva.
Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i „Infrastruktura železnica Srbije“, u saradnji sa prevoznikom (Srbija Кargo) i vlasnikom cisterni (Eliksir), napravili su dinamički plan na raščišćavanju posledica ovog iskliznuća.
Procena je da će za uklanjanje cisterni trebati pet do sedam dana, nakon čega predstoji popravka pruge i železničke infrastrukture kako bi bila osposobljena za ponovno uspostavljanje železničkog saobraćaja.

*Naslovna fotografija autor Hristianiya Chervenkova