Počela nova Akcija “Uzmi račun i pobedi”

31. januar 2018. 13:00 Društvo Pirot Plus Online

Nagradna igra "Uzmi račun i pobedi" biće organizovana i ove godine, odlučila je Vlada Srbije. Za sada nije poznat tačan datum kada će igra startovati, a najveća novina je što će nagradni fond biti veći nego prošlogodišnji.

Nagradni fond "Uzmi račun i pobedi 2018" biće značajno vredniji nego prošle godine, i sastojaće se od većeg broja automobila i stanova koji će biti dodeljeni učesnicima u nagradnoj igri, tokom javnog izvlačenja - saopšteno je iz Vlade Srbije.

Kako se navodi, borba protiv sive ekonomije jedan je od ekonomskih prioriteta Vlade, a organizacija nagradne igre je jedna od važnih mera Nacionalnog programa za suzbijanje sive ekonomije.

Prema istraživanju NALED-a, u prošlogodišnjem ciklusu ove nagradne igre učestvovalo je gotovo 40 odsto građana, a poslato je više od 85 miliona računa.

- Vlada je usvojila zaključak o organizovanju novog ciklusa nagradne igre, jer je ocenjeno da je rekordni odziv značajno doprineo jačanju poreske kulture građana i privrede, i izgradnji svesti o važnosti plaćanja poreza i odgovornog poslovanja za dobrobit celog društva - navedeno je u saopštenju.

Takođe, piše i daje nagradna igra imala i značajne fiskalne efekte jer je tokom tri meseca, koliko je trajala igra, evidencija prometa preko fiskalnih kasa povećana za 33 odsto kod malih obveznika kod kojih je siva ekonomija najzastupljenija, dok su poreski inspektori registrovali za četvrtinu manje prekršaja u izdavanju fiskalnih računa. U istom periodu zabeležen je rast bezgotovinskih transakcija za 18,5 odsto.

Priređivač novog ciklusa "Uzmi račun i pobedi" biće Vlada Srbije u saradnji sa NALED-om i privredom okupljenom u Savezu za fer konkurenciju.

NALED: Zašto treba uzeti račun

Uzimanje fiskalnog računa prilikom svake kupovine ima višestruke koristi za potrošača. Osim što možete proveriti da li vam je naplaćen tačan iznos i da li je na kupovinu obračunat i evidentiran porez, bićete sigurni da je roba prošla sve kontrole bezbednosti i kvaliteta, i steći pravo na garanciju i eventualnu reklamaciju proizvoda. Ako ste robu kupili na sivom tržišti i niste dobili račun, ostaćete uskraćeni za sva ova prava.

Prema Zakonu o zaštiti potrošača i Zakonu o fiskalnim kasama[1] kupljenu robu možete reklamirati jedino uz fiskalni račun. Ukoliko trgovac nije u sistemu fiskalizacije, roba se reklamira dostavljanjem računa koji je izdat prilikom kupovine. Reklamaciji podležu tehnička, prehrambena i druge vrste robe široke potrošnje poput odeće, obuće, igračaka, nameštaja, kozmetike, kućne hemije, duvanskih proizvoda i slično.

Zakon o zaštiti potrošača propisuje i da tehničku robu možete reklamirati u roku od dve godine, bez obzira da li je garantni list izdat na kraći period, ukoliko možete da dokažete da do kvara ili oštećenja nije došlo vašom greškom. Dakle, ako vam se iznenada pokvario frižider godinu i po dana nakon kupovine, a garancija je glasila na godinu dana i dalje imate pravo na reklamaciju pozivajući se na zakon.

Ukoliko se kvar ili oštećenje na robi pojavi u prvih šest meseci od kupovine, prodavac ne može robu poslati u servis na popravku bez prethodne saglasnosti kupca.

Robu možete reklamirati i bez dostavljanja ambalaže, ili ako je proizvod bio na akciji, kao i kada je cena na kasi drugačija u odnosu na navedenu cenu proizvoda na rafu.

Ako je do kvara ili oštećenja robe došlo greškom kupca, ili vam se iz subjektivnih razloga više ne sviđa odabrani nameštaj, odeća ili obuća, ili niste zadovoljni pruženom uslugom, nemate zakonsko pravo na reklamaciju, bez obzira što posedujete ispravan dokaz o kupovini.

Postupak i rokovi rešavanja reklamacije


  • Prodavci u svojim radnjama na vidnom mestu treba da istaknu način za reklamaciju robe

  • Reklamacije se vrše usmeno tamo gde je roba kupljena ili na mestu koje prodavac odredi; telefonski, pisanim ili elektronskim putem

  • U roku od osam dana prodavac mora da odgovori na reklamaciju (da je prihvati ili odbije)

  • Ako je reklamacija prihvaćena, prodavac ima 15 dana na raspolaganju da je reši, odnosno 30 dana u slučaju reklamiranja tehničke robe ili nameštaja

  • Ako reklamacija nije rešena u zakonskom roku, kupac se može obratiti Tržišnoj inspekciji


Za više informacija o pravima potročaša možete posetiti sajt Centra potrošača Srbije www.ceps.rs ili ih kontaktirati slanjem mejla na adresu savetovaliste.ceps@gmail.com ili pozivanjem na brojeve telefona 011/3120 444 i 011/3122 102, svakog radnog dana od 8:00h do 12:00h.

*Tekst i foto preuzeti sa sajta NALED-a (Prošlogodišnji pobednici)