Priča o Koridoru 10! Ostvaruje se "pirotski san"!

16. jul 2019. 13:24 Privreda Pirot Plus Online

Ovo je naša, naša priča za prošla i vremena koja dolaze. Istorija je naravno. Koridor 10 nama Piroćancima menja život, otvara nove svetove, doprinosi savremenoj komunikaciju, stvara uslove za investitore. Svesni značaja pratili smo svaki "korak". Čak bili od pomoći ljudima iz Alpine u početku da pronadjemo "pozajmište" valjda se tako zvalo, odakle će koristi materijal.

Kada smo ovih dana videli da su vozila krenula i kroz desnu tunelsku cev, prva reakcija bila je da se čujemo sa našim prijateljem Dušanom Mijukom, zatim sa Sanjom Stavrić, proteklim godinama PR Koridora. Sanja nas je uputila na Biljanu Pantović i mejlovi su krenuli !

Nenad Paunovic <plusradio010@gmail.com>


Poštovane kolege,
s obzirom na dosadašnju dobru saradnju i naša nastojanja da pratimo radove na Koridoru 10 na našem području molimo Vas da nam pošaljete sledeću informaciju:Poštovane kolege,

Nedavno je puštena u saobraćaj i desna tunelska cev u tunelu Sarlah, kako nemamo zvaničnu informaciju to Vas molimo da nam pošaljete detalje o izvođaču radova i karakteristikama tunela, koliko vremena su trajali radovi.

Srdačan pozdrav

Nenad Paunović, vlasnik i novinar Medijske kuće Ani press

PR Koridori Srbije d.o.o. pr@koridorisrbije.rs


Tunel Sarlah ima dve cevi sa po dve trake. Dužina tunela je: 477.5 metara.Kompletno su pušteni u saobraćaj tuneli Sopot i Sarlah 08.07.2019. godine. Gradjevinske radove je izvodila kompanija Aktor, a radove na elekto-mašinskom opremanjh je izvodila kompanija AzVirt. Radovi na opremanju su trajali od oktobra 2018. godine.Poštovani,

Opremljen je najsavremenijom opremom u skladu sa nemačkim standardom RABT.
Tunel Sarlah ima svoju trafostanicu za napajanje električnom enegijom, koja ima napajanje sa dve nezavisne strane. Pored navedenog, tunel ima dizel elektični agregat sa cisternom od 7t dizela, što omogućava rezervno napajanje od 7 dana.
Takodje, postoji i dodatno rezervno napajanje u vidu baterija za najvažnije sisteme u trajanju od 2h.

Tuneli poseduju opremu za automatsku detekciju incidenata (detekcija pešaka u tunelu, sporih vozila, zaustavljenog vozila, kretanja vozila u suprotnom smeru, dima itd).
Tunelima Sopot i Sarlah se upravlja iz TOCa Dimitrovgrad 24h dnevno.

......................................................

Kako smo to radili od 2013. godine i juče smo najpre bili "na licu mesta" u desnoj tunelskoj cevi !

Evo video vesti!

...................................................................

Svaka informacija o Koridoru 10, uvek je Piroćance vraćala u prošlost. U neka starija vremena kada su s neverovanjem slušali priče o tome kako će ... jednog dana tu, kraj Pirota prolaziti, savremen, moderan put, dvosmeran, sa četiri plus dve trake. Da, prolaziće tu , ili u blizini nekadašnjeg istorijskog puta Via Militaris. I odmah ono - Pirot se nalazi na putu London – Kalkuta koji spaja Evropu sa Bliskim Istokom.

Da podsetimo, pre izgradnje, bila je javna rasprava. "Lomila se koplja" brdska ili dolinska varijanta. Prošlo je i to...

................................................................

Prvi razgovor o pripremama za miniranje Sarlaha uradili smo 20. septembra godine 2013. Sasgovornik predstavnik AKTOR-a

I , počelo je! Prve eksplozije čule su se 15. oktobra 2013. Naravno, bili smo tamo

Radovi su napredovali. Nije bilo potrebno mnogo vremena, probijen je tunel na levoj strani Sarlaha. Bilo je to 6. avgusta 2014. godine

O tome smo sa gospodinom Goranom Radičevićem, koji je nadzorni organ na gradilištu, razgovarali dva dana kasnije

Dva meseca kasnije, 17. oktobra probijena je desna tunlska cev. Čovek sa kojim smo se veoma često čuli i zahvaljujući kome se mogli tako često "u hodu" da pratimo radove, Dušan Mijuk, šef Projekta "Istok" na Koridoru 10 bio je sa nama i kada su se spojile obe strane u desnoj tunelskoj cevi

Tokom 2015. godine veoma često smo bili na Koridoru 10. Po vetru, kiši, padao je i sneg, radilo se. Gde radnici, Mijuk i njegovi saradnici, tamo i mi. Bio je, zaista, izazov biti na Koridoru. Tih dana upoznali smo još jednog izuzetnog čioveka, vrsnog stručnjaka. Borko Žiravac, koordinator radova na E 80. Tog dana, 15. jula , završeni su betonski radovi

Gospodin Borko Žiravac, koji je kasnije otišao na druga gradilišta, bio je izuzetno predusretljiv, izuzetno stručan .

Koridor se radio. Menjale su se vlasti, dolazili visoki funkcioneri Republike Srbije, menjali se direktori, izvodjači, podizvodjači. Pratili smo njihove dolaske, najave, obećanja. Razumeli smo da je gradnja ovakvog projekta "živa materija", da je zavisila od predvidjenih i onih drugih uslova i da je zaista bilo teško obećavati rokove. Tri godine kasnije došlo je vreme da se polako privode radovi kraju. Sa Vladimirom Kunarcem, pomoćnikom Koridora Srbije, prošli smo tunelima. Nešto ranije potpisan je ugovor sa azerbejdžanskom firmom AzVirt o radovima na elekto-mašinskom opremanju tunela. Radovi u levoj tunelskoj cevi bili su pri kraju .

Vladimir Kunarac je, kao i svi njegoviu prethodnici sa kojima smo razgovarali, bio izuzetno korektan , stručan da objasni svaki detalj. Radilo se o složenim poslovima .

Kada smo dobili informaciju o završetku radova na levoj tunelskoj cevi, setili smo se onih vremena kada prosto nismo verovali da će kraj Pirota prolaziti, novi, moderni , savremeni "Via militaris" - naš Koridor 10.

Maštali smo da se do Niša putuje za pola sata, do Beograda nešto više i da više nećemo biti "slepo crevo" Srbije . Bilo je to 9. marta ove godine.

................................................................

I eto stigli smo do mejlova koje smo juče dobili. Setili smo se kraja septembra 2013. godine kada smo razgovarali sa ljudima iz Aktora o pripremama za miniranje i prvog miniranja 14. oktobra iste godine.

Ovih dana, završena je i desna tunelska cev. Vozila prolaze ispod Sarlaha. Doživeli smo naš "pirotski san". Da, ostalo je još malo toga da se sve završi. Bićemo strpljivi. Koridor 10 će mnogo doneti našem gradu. Naravno, kada se nešto radi, ostaju tragovi. Obećanja postoje da će svi putevi koji su korišćeni, biti sanirani, da će i Nišava dobiti "svoj koridor" kojim će teći, da će Kej ponovo biti u zelenilu u svim delovima, da će, posle svih radova i Pirot i našim Koridorom, krenuti još brže i dalje!

Srećno svima !

I čestitke svima !