Puštena u rad servisna stanica za bicikle, simbolična nagrada za prvo mesto na konkusu "Eko opština" u kategoriji "Održiva urbana mobilnost"

23. novembar 2023. 11:18 Lokalna samouprava Pirot Plus Online

Na konkursu "Eko opština", koji je organizovala Ambasada Francuske, Grad Pirot je dobio nagradu u kategoriji "Održiva urbana mobilnost". Nagrade je uručio Njegova Ekselencija ambasador Francuske Pjer Кošer na svečanosti u ambasadi Francuske, prošlog meseca.

*foto SKGO

Konkurs „Ekoopština“ zamišljen je kao platforma za razmenu znanja i primera dobre prakse između francuskih i srpskih aktera uključenih u programe održivog razvoja gradova i opština u sledeće četiri oblasti: održivo upravljanje otpadom, održivo upravljanje vodama, održiva urbana mobilnost, energetska efikasnost zgrada. Posebnu potkategoriju konkursa čine „Zelene škole“, koja je namenjena osnovnim i srednjim školama u Srbiji.

Tom prilikom je potpisan i novi Sporazum o saradnji sa Delegacijom Evropske unije u Srbiji koji će omogućiti proširenje projekta „Ekoopština”, koji postaje deo inicijative „Zelena agenda za Srbiju“.

S tim u vezi danas su predstavnik Ambasade Francuske François-Xavier Кowandy i Žana Ranković, korporativni PR menadžer kompanije Wiener Städtische osiguranje, pustili su u rad servisnu stanicu za bicikle, koja je simbolična nagrada pobedniku konkursa.

François-Xavier Кowandy je tom prilikom istakao da je prolezeći kroz Pirot video da je dosta urađeno na planu urbane mobilnosti. Biciklisti su svuda i vozači automobila u velikoj meri poštuju bicikliste.

Žana Ranković, korporativni PR menadžer kompanije Wiener Städtische osiguranje poručila je Piroćancima da u još većoj meri koriste bicikl kao prevozno sredstvo i da im je ova stanica na raspolaganju u svakom trenutku

U toku je priprema projekta vezanog za javni biciklistički prevoz, sa kojim će se konurisati za sredstva iz prekogranične saradnje, rekao je Miloš Colić, član Privremenog organa Grada Pirota

Slobodan Rančić, saobraćajni inspektor kaže da su svuda gde god je bilo moguće obeležene biciklističke trake. Tamo gde traka nema biciklisti su dužni da poštuju saobraćajne propise kretanja. Veliki procenat biciklista ne primenjuje pravila saobraćaja.

Posebno je istaknuto da zajednički utičemo na smanjenje negativnog uticaja saobraćaja na životnu sredinu, kao i povećanje svesti o značaju bezbednog ponašanja svih učesnika u saobraćaju.