U toku rekonstrukcija pruge Staničenje – Pirot, završena 3 km. Sećanje na januar prošle godine!

11. januar 2024. 13:25 Gradska hronika Pirot Plus Online

Jutros je stigla informacija koja je izazvala moju znatiželju, ali i poštovanje svega što se dogodilo prošle godine u ovo vreme. Svoje mesto u svemu, na poseban način i rekonstrukcija pruge od Staničenja ka Pirotu koja napreduje.

Stigli su do mesta gde je prošle godine došlo do železničke nesreće, javio mi je moj prijatelj.

U Redakciji smo odlučili da reportažu uradimo na nešto drugačiji način. Ivana je radila kameru i montažu. Pre nego da krenemo, izdvojio sam link o izveštaju objavljenom  prošle godine na ovaj dan.                                   

Sreda, 11. januar je devetnaesti, da li i dan D u "operaciji amonijak"?!

Ispred Sopotskog Hana na kilometar, sreli smo brojne kamione Trace i Han put.

Na mestu gde  se prošle godine dogodila teška železnička nesreća mašine i dalje stoje. Tu je pozicija gde su parkirani kamioni i buldožeri  kada se vrate s terena.

  Uvek osetim neko posebno raspoloženje, nelagodnost, ne umem to da objasnim. Da li i strah , respekt i neki unutrašnji ponos, ne mogu da kažem zadovoljstvo.  Sve mi je i dalje pred očima.

 Momci iz vranjanskog Han puta  objasnili su mi, da se neće raditi mesta gde su prelazi preko pruge, kako bi meštani mogli da koriste pristupne puteve. Vratiće se kasnije.

Zastali smo u povratku tamo gde su radovi bili u toku kilometar dalje od mesta nesreće prema Pirotu.

Prema projektu, vrednost radova je 196,7 miliona dinara. Rok za završetak radova 1276 dana. Dužina pruge 86 km. Izvođač radova predstavlja konzorcijum firmi koji predvodi bugarska kompanija „Trace group hold plc“, a u kome su još i „Consorzio armatori ferroviari s.c.p.a“ i „Start – Engineering JSC“.

Sredstva su obezbedjena iz kredita Evropske investicione banke (EIB) i budžeta Srbije, kao i iz donacije Investicionog okvira za zapadni Balkan (WBIF).

Podsećamo da je pruga je izgrađena 1886/1887. godine i da  nije bila  rekonstruisana.