Uveliko se radi na klizištu Sarlah, uređenju korita Nišave i mosta na alternativnom putu

05. septembar 2018. 11:30 Gradska hronika Pirot Plus Online

Radovi na Koridoru 10 od Niša do granice ulaze u završnu fazu. Podsećamo da je tokom jula završen deo deonice 5A Staničenje - Pirot (istok) u dužini od dva kilometra novoizgrađenog autoputa u punom profilu, a preostala dva kilometra biće u javnom saobraćaju nakon završtka opremanja tunela "Sarlah" elektromašinskom opremom i završetka dodatnog osiguranja dve kosine na ovom potezu.

Sinoć smo ponovo bili na mostu koji spaja budući stari put pored Sarlaha sa alternativnim pravcem. Potporni zid koji je ranije urađen se ruši, kako bi se sanirao deo brda Sarlah gde je klizište nanelo velike količine zemlje na obod desne strane saobraćajnice. Radi se i u večernjim satima.

Izvođač radova na izgradnji ove deonice je grčka kompanija Aktor, saopštili su Koridori Srbije.

Pored sanacija klizišta, radi se i na uređenju korita Nišave kod mosta. Gradi se nova kamena ograda koja će promeniti tok reke.

Treći deo radova koji su u toku na ulazu u Pirot je izgradnja mosta na alternativnom putu i asfaltiranje delova puta koji spajaju most sa obe strane. Postavljeni su stubovi za ogradu na mostu i pripremljen materijal za završetak tih poslova. Očekuje se i treći sloj asfalta na alternativnom putu, uređenje kosine i prostora ispod mosta i uklanjanje većih količina zemlje u Nišavi i na obalama.

Do sada su, inače, na istočnom kraku Koridora 10 puštene u javni saobraćaj deonice: Crvena Reka – Čiflik – Staničenje u dužini od 25,2 km, Sarlah – Pirot Istok, Pirot – Dimitrovgrad i obilaznica oko Dimitrovgrada u dužini od 30,5 km i Staničenje – Pirot (sektor 5A) u dužini od 5,5 km.

Tokom 2018. godine preostalo je da se završi deonica Bancarevo – Crvena Reka dužine 12,3 km sa kojom će se ujedno i pustiti završena deonica Prosek – Bancarevo dužine 9,4 km i opremanje tri tunela – Bancarevo, Sopot i Sarlah.