Vi pitate, gradonačelnik Vasić odgovara! Gradsko kupalište, biciklističke staze, pružni prelazi, stare zgrade...

12. april 2021. 12:00 Presing Pirot Plus Online

Emisija Presing je tako koncipirana da sagovornik u jednom delu odgovara na pitanja naših sugrađana, Piroćanaca. Prošle nedelje gost emisije bio je gradonačelnik Pirota Vladan Vasić. U jednom danu stiglo je preko pedeset vaših pitanja koja smo preneli gradonačelniku.

U današnjem postu izdvajamo nekoliko vaših pitanja.

Šta se planira za gradsko kupalište?Zašto se godinama sistematski zanemaruje i zapostavlja jedan najleših kupališta u Srbiji? Kakvi su planovi za budućnost? Hoće li se nešto uraditi da se taj prostor (kupalište, šetalište, tereni, igrališta...) vrati na korišćenje gradjanima?Zašto se ne koristi i za druge namene.

Zašto se u poslednje vreme zapostavlja saobraćajna infrastruktura za bicikliste?Konkretno, još od prošlog proleća je horizontalna signalizacija za biciklističke trake na takozvanom "Drugom ringu" izbrisana (potpuno izbledela do neprepoznatljivosti).Ne vide se trake, a na njima se često nalazi pesak i sitno kamenje, a kanalizacioni slivnici za odvod kišnice su najčešće zapušeni istim tim peskom i zemljom.Da li grad planira da subvencioniše nabavku bicikala kao što su to najavili Novi Sad i Niš?

Pozitivno je što postoji fabrika Tigar Tyres. Da nije malo preveliko vezivanje  za to?
Fabrike koje su otišle pod stečaj Prvi maj, Dragoš, Polet, Pirotex, Sarlah pretvaraju se u Tigrove magacine. Postoji li mogućnost da se pokrene proizvodnja u nekoj fabrici a da to nije vezano za Tigar? Upitno je ispunjavanje ekoloških standarda Tigar Tyresa.

Da li postoji plan i ideja u budućnosti za izmeštanje pruge iz samog grada, izgradnjom železniče obilaznice? Izmeštanjem bi se saobraćaj učinio bezbednijim i efikasnijim. Ljudi ne bi više stradali na prelazima, ubrzao bi se saobraćaj, ne bi bilo potrebe za popravkom i održavanjem rampi.Izmeštanjem bi se saobraćaj učinio bezbednijim i efikasnijim. Ljudi ne bi više stradali na prelazima, ubrzao bi se saobraćaj, ne bi bilo potrebe za popravkom i održavanjem rampi. Smanjilo bi se zagadjenje u gradu, smanjila buka i vibracije. Izbegle bi se potencijalne katastrofe iskakanja vagona sa opasnim sadržajem u gradu.

Zašto su zgrade kao što je na primer zgrada "Stare bolnice" zaboravljene i napuštene? Postoji li ideja da se takve stare zgrade, lepe arhitekture širom grada sačuvaju i vrate gradjanima na korišćenje? Zašto se ne koriste kao muzeji, galerije ili u sličnu namenu?