Zaključci sa Sajma pirotske peglane kobasice

04. februar 2015. 11:19 Društvo Pirot Plus Online

Organizacioni odbor Sajma pirotske peglane kobasice održao je Konferenciju za novinare na kojoj se govorilo o protekloj manifestaciji i izneti su zaključci sa Sajma.

Direktor Turističke organizacije Pirot, Bratislav Zlatkov, istakao je da je ovo jedna od najvećih manifestacija u ovom delu regiona Srbije. Što se tiče posećenosti prodato je ukupno 4.259 ulaznica, oko 700 pozivnica je poslato tako da je oko 5.300 pozivnica i ulaznica zajedno. Procenjuje se da je ovogodišnji Sajam pirotske peglane kobasice posetilo oko 7-8.000 ljudi. Nakon ovako uspešne manifestacije cilj je da se utiče na sam kvalitet manifestacije i poveća se i broj aktivnosti i pratećih i propratnih manifestacija u okviru glavne manifestacije, odnosno sajma, rekao je Zlatkov.

Marjan Savić, predsednik Udruženja proizvođača pirotske peglane kobasice, ovom prilikom je izrazio zahvlanost svim takmičarima koji su učestvovali i izlagali svoje proizvode, i rekao da zbog nedovoljne količine peglane kobasice na ovom Sajmu nastojaće da ubuduće rade na tome i da će pokušati sa opštinom da ostvaruju uslove po kojima će proizvođači morati da rade. Pored toga istakao je i ono po čemu se ovaj Sajam ističe od prethodnih, a to je mikrobiološka analiza svih proizvoda.

Prema zvaničnoj evidenciji Veterinarske klinike, na području Opštine Pirot ima oko 13.500 ovaca i oko 6.000 koza što znači da se ne može ozbiljno ulaziti u veću proizvodnju peglane kobasice, rekao je Goran Popović, pomoćnik predsednika za poljoprivredu. Mi smo se usredsredili na pokušaj da preko Udruženja napravimo zanatsku radionicu koja će omogućiti svim proizvođačima da proizvode na zdrav i bezbedan način, a samim tim i da se peglana kobasica nađe i u marketima i prodavnicama, a ne samo da se prodaje na Sajmu, kaže Popović.

Dragan Jovanović iz Turističke organizacije Pirot rekao je da se Sajam peglane kobasice po masivnosti i posećenosti polako približava Leskovačkom roštilju kako po kvalitetu tako i po specifičnosti samog proizvoda.