DA SE NE ZABORAVI! Kako se gradio tunel Sarlah

02. maj 2020. 09:22 Plus radio Pirot Plus Online

Dokumenti o prošlim vremenima predstavljaju svojevrsnu vrednost. Govore o dogadjajima, ljudima, govore o gradu u kojem živimo, brojnim uspešnim poduhvatima. Kako je krenuo Portal, a radili smo uz ogroman trud, postao je svojevrsni hroničar vremena u kojem živimo. I hoćemo sada, dok sedite u svojim domovima da oživimo to vreme. Da se setimo kako je uredjivano Kale, park, kako je zidan bazen, most na Drugom ringu, kako su probijani tuneli na Sarlahu, gradjen Koridor, kako su igrali košarkaši, fudbaleri, rukometašice. Da se podsetimo pozorišnih predstava.
Mi ćemo to raditi ovako.
Ivana Stojanov, kao novinar sa najdužim stažom, koja pamti sva ta vremena i pratila je mnoge dogadjaje, selektiraće i postavljaće likove koji govore, sećaju na neka ranija vremena.
Ukoliko po nešto od brojnih važnih aktivnosti koje su doprinele ovakvom rastu i razvoju našeg grada, ne budemo izdvojili, mi vas pozivamo da nam se javite i predložite, šta želite i vi da vidite, koja sećanja još da osvežimo. Sve ovo je samo sa jednim ciljem, da se u životu ovog našeg grada, od 2011. godine kada je počeo da živi naš Portal ne zaboravi.
Da i ovo, mnogi od vas mnogo su značili u sportu, kulturi, umetnosti, mnogi od vas više nisu u Pirotu. Mnogi od vas i dalje žive ovde. Javite se, ispričajte u kameru vaša sećanja, pošaljite nam fotografije.
Ideeeemoooo Piroćanci!

Danas ćemo vam pokazati, podsetiti, ako ste pratili, na neke karakteristične detalje kada je u pitanju izgradnja tunela Sarlah. Imao sam tu sreću, da kao jedini novinar prisustvujem trenucima kada su obe tunelske cevi probijene.

     Moram da zahvalim brojnim značajnim ljudima sa Koridora, pre svega Dušanu Mijuku, Vladimiru Kunarcu i još nekim značajnim ljudima na Koridoru, Sanji Stavrić naravno, PR, koji su mi bili izuzetni sagovornici, predusretljivi, spremni da pomognu u obezbedjivanju informacija ili budu sa mnom na terenu!

……………………………………………………………

Tunel Sarlah ima dve cevi sa po dve trake. Dužina tunela je 477.5 metara. Kompletno su pušteni u saobraćaj tuneli Sopot i Sarlah 08.07.2019. godine. Gradjevinske radove je izvodila kompanija Aktor, a radove na elekto-mašinskom opremanjh je izvodila kompanija AzVirt. Radovi na opremanju su trajali od oktobra 2018. godine.

Opremljen je najsavremenijom opremom u skladu sa nemačkim standardom RABT.
Tunel Sarlah ima svoju trafostanicu za napajanje električnom enegijom, koja ima napajanje sa dve nezavisne strane. Pored navedenog, tunel ima dizel elektični agregat sa cisternom od 7t dizela, što omogućava rezervno napajanje od 7 dana.
Takodje, postoji i dodatno rezervno napajanje u vidu baterija za najvažnije sisteme u trajanju od 2h.

Tuneli poseduju opremu za automatsku detekciju incidenata (detekcija pešaka u tunelu, sporih vozila, zaustavljenog vozila, kretanja vozila u suprotnom smeru, dima itd).
Tunelima Sopot i Sarlah se upravlja iz TOCa Dimitrovgrad 24h dnevno.

Prvo miniranje tunela Sarlah u petak i subotu VIDEO

Miniran Sarlah VIDEO

Actor spreman za “ulazak” u Sarlah VIDEO

Nema ograničenja za noćno miniranje u dubini tunelske cevi

Radovi na Koridoru 10 punom parom VIDEO

Na Koridoru 10 radi se punom parom VIDEO

Evropski tunel ispod Sarlaha! VIDEO

Probijena i desna strana tunela ispod Sarlaha VIDEO

Povremena obustava saobraćaja i kod tunela Sarlah u Pirotu VIDEO

Završeni betonski radovi u tunelu Sarlah VIDEO

Dušan Mijuk: Do kraja meseca završiće se deonica od Čiflika do Staničenja. Istočni krak Koridora “gotov” tačno za godinu dana!

Ekskluzivno!! Radovi na nadvožnjaku kod tunela Sarlah, ugrožavaju bezbednost naših sugradjana!

Sugradjani negoduju, Ljubica Milošević: Teško je postalo živeti i prolaziti delom grada prema Bolnici i Gnjilanu!

Dušan Mijuk: Uskoro asfaltiranje desne trake Koridora u blizini tunela Sarlah. Asfaltiranje alternativnog puta pored Tigra početkom decembra!

Dušan Mijuk: I pored povremeno loših vremenskih uslova, Koridor 10, u pirotskom kraju, ulazi u završnu fazu

Uz odobrenje Dušana Mijuka, provezli smo se asfaltiranom deonicom Koridora od Staničenja prema Pirotu i ušli u skoro završenu desnu cev tunela Sarlah!!!

Dušan Mijuk: Radi se predano, planovi se ostvaruju, kilometara sve više, tuneli, mostovi dobijaju formu! Uskoro će Koridor Istok ulepšati pirotsku kotlinu!

Sarlah i Nišava "usporavaju" radove na Koridoru 10 nadomak Pirota

Radovi na klizištu Sarlah na ulazu u Pirot, Nišava i most na alternativnom putu, usporavaju radove na Koridoru

EKSKLUZIVNO - Vladimir Kunarac, pomoćnik direktora Koridora Srbije: Kada svi radovi budu zavšeni Pirot će dobiti evropski tunel!

Elektromašinski radovi u tunelu Sarlah počinju 15. novembra! Sanacija klizišta na Sarlahu, na ulazu u Pirot, pri kraju. Postavljena ograda na mostu, rade se kamene kosine na Nišavi!

Istočni kraj Koridora 10, ipak do marta iduće godine. Zastoj i zbog klizišta Sarlah, regulacije Nišave i alternativnog puta!

Zoran Babić: Projektna dokumentacija petlje „Sopot“ uradjena, oko Nove godine počeće saobraćaj kroz tunele „Sarlah“ u Pirotu

Izmena režima saobraćaja na autoputu E 80. U okviru privremenog režima otvara se leva cev tunela Sarlah i petlja Pirot Zapad

U okviru privremenog režima saobraćaja na Koridoru 10 otvara se leva cev tunela Sarlah i petlja Pirot Zapad

Puštena u saobraćaj leva tunelska cev tunela „Sarlah“. Iz Pirota prema Nišu kroz industrijsku četvrt i petlje Zapad

Završava se prilaz Alternativnom putu od starog tunela Sarlah. Uskoro ovim putem možete do ulaza Pirot Zapad, ili dalje Alternativnim putem do Niša!

Pušten saobraćaj kroz stari tunel alternativnim putem prema Nišu

Koridor 10 u pirotskom kraju u završnoj fazi. Rade se tunel Sarlah i korito Nišave!

Priča o Koridoru 10! Ostvaruje se "pirotski san"!

Završen Istočni krak Koridora 10. Svečano otvaranje deonice, dužine 87km, u subotu 9. novembra